designer, F/W 2012, Stockholm Fashion Week 2012

Regina Rönnquist Designer interview

 

This is part of mine and Sini’s group of stories about Stockholm fashion week. To find more about this click here.

 

Tämä on osa mun ja Sinin kirjoittamaa juttusarjaa Tukholman muotiviikoista. Löytääksesi lisää hommasta klikkaa ylhäällä olevasta “School project – Stockholm fashion week 2012” -napista tai tästä.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Regina Rönnquist is a young Swedish designer, who has been designing for her own label since 2003. Originally she didn’t mean to establish her own company, it was just the natural outcome of her making and designing clothes for herself and her friends. The collections have since that grown with the designer, but still stayed recognizable. One thing that has stayed the same in the collections is the interest in pattern construction and combining different materials.

Regina Rönnquist on nuori ruotsalainen suunnittelija, joka on suunnitellut omalle merkilleen jo vuodesta 2003. Alunperin yritys oli puolivahinko, ja lähinnä seurausta hänen rakkaudestaan vaatteiden tekemiseen ja kaavoittamiseen. Mallistot ovat kasvaneet suunnittelijansa mukana, mutta tyyli on yhä tunnistettavissa. Yhä mallistoissa näkyy suunnittelijan mielenkiinto kaavoitukseen ja erilaisten kankaiden yhdistelemiseen. 

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Rönnquist is inspired by street style, tv, movies, museums and traveling. Also interesting materials and patterns can inspire the designer. But inspiration can of course be found in unexpected places. For an example one dress in the next falls collection is inspired by Norwegian national costume. The designer likes to play with different cuts and combining different materials into one piece.

Rönnquistia inspiroivat muun muassa katumuoti, tv, elokuvat, museot ja matkustaminen. Myös mielenkiintoiset materiaalit ja kuosit voivat inspiroida suunnittelijaa. Mutta inspiraation lähteitä voi löytyä myös odottamattomista paikoista, esimerkiksi tulevan syksyn mallistossa olevaan mekkoon inspiraatio löytyi norjalaisesta kansallispuvusta. Suunnittelija leikittelee mallistossa erilaisilla leikkauksilla ja yhdistelee usein erilaisia kankaita yhdessä tuotteessa.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

S/S 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

S/S 2012

 

Fall 2012 / Winter 2013 collection presents florals, retro spirit and femininity. The overall look of the collection is dark, in colors like black, green, white and grey with some  baby pink and fuchsia to brighten up the palette. The collection has many different materials, like chiffon, leather, satin and jersey.

Syksy 2012 / Talvi 2013 mallistossa näkyvät erityisesti kukkakuosi, retrohenkisyys ja naisellisuus. Mallisto oli yleisilmeeltään tumma ja värimaailma koostuikin mustasta, vihreästä, valkoisesta ja harmaasta, joita piristämässä olivat vaaleanpunainen ja fuksia. Mallistoissa oli hyvin erilaisia materiaaleja kuten sifonkia, nahkaa, satiinia ja trikoota. 

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

 

To the designer it is important to be able to combine different pieces inside the collection and that the clothes are easy to wear. Target audience are young and fashion loving women, who like “happy clothes” that differ to the high street offers. Patterns are strong part of every collection and can also work as the base of an entire collection.

Suunnittelijalle mallistoissa tärkeää on yhdisteltävyys ja se, että tuotteita on yksinkertaista pitää päällään. Mallistojen kohderyhmään kuuluvat kaikki nuorekkaat ja pukeutumisesta nauttivat naiset, jotka pitävät hieman erilaisista vaatteista kuin mitä massaketjut tarjoavat. Kuosit ovat läsnä vahvasti joka mallistossa ja ne voivat myös toimia pohjana, jonka ympärille koko muu mallisto rakennetaan.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

S/S 2012

 

Rönnquist enjoys most in her job designing process and specially designing fall collections and fancy dresses. As the most challenging part of her job she names the constant forward going and overcoming obstacles. As a young designer she feels is challenging to control so many different tasks at the same time as she is the CEO, designer, sales person and marketer of her company at the same time. She feels that lots of young designers want to stand out from others but at the same time don’t want to do anything drastically too different. Small clothing company needs to be trendy, but also to know how to do it differently than the high street.

Rönnquist nauttii työssään eniten suunnitteluprosessista ja erityisesti juhla- ja talvivaatteiden suunnittelu tuntuu hänestä mielenkiintoiselta. Haastavimmaksi suunnittelija työssään kokee jatkuvan eteenpäinmenemisen ja vastoinkäymisten yli menemisen. Nuorena suunnittelijana hän kokee vaikeaksi niin monien eri asioiden hallitsemisen yhtä aikaa, sillä hän on yhtä aikaa yrityksensä toimitusjohtaja, pääsuunnittelija, markkinoija ja myyjä. Rönnquistin mielestä monet nuoret suunnittelijat haluavat erota massasta, tekemättä kuitenkaan liian erilaista. Pienen vaatetusalan yrityksen on oltava trendikäs, mutta osattava poiketa massamuodista.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

S/S 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

 

The pattern making and sample production is in the hands of Rönnquist, but the manufacturing of the collections is moved to Estonia. Fabrics come mostly from Europe from countries like Belgium, Italy and Spain. Rönnquist is interested in growing her brand and specially making of shoes and bags is most likely the next big step.

Merkin kaavoitus ja mallikappaleiden valmistus on yhä Rönnquistin käsissä, mutta tuotanto on siirretty Viroon. Kankaat mallistoon tulevat pääosin Euroopasta, lähinnä Belgiasta, Italiasta ja Espanjasta. Rönnquistia kiinnostaa myös merkin kasvattaminen ja varsinkin laukkujen ja kenkien suunnitteleminen on seuraava pysäkki matkalla tähtiin.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

F/W 2012

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

At the moment the label has two retailers in Sweden, but it also has a online store where the prices vary from 50 to 300 euros. And as a tip, there is pretty good sales prices at the moment.

Jälleenmyyjiä löytyy tällä hetkellä kaksi Ruotsista mutta merkkiä saa myös nettikaupasta ja hinnat vaihtelevat noin 50-300 euron välillä, tosin juuri nyt nettikaupasta löytyy todella hyvän hintaisia aletuotteita!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Standard

9 thoughts on “Regina Rönnquist Designer interview

  1. Pingback: Regina Rönnquist Spring 2012 lookbook « Night at Vogue

  2. Pingback: Regina Rönnquist Fall/Winter 2012 lookbook « Night at Vogue

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s